İnsansız Kara Araçlarının tarihçesine genel olarak bakıldığında, basit kablo kontrollü veya radyo kontrollü makinelerden belirli bir otonomiye sahip robotlara evrimleştikleri görülmektedir. İnsansız Kara Araçları alanında son 30 yılda büyük oranda otonomi özelliklerine odaklanılmış olup, günümüzde araç durum tahmini, engel tespiti ve yol şekli tahmini işlevleri yerine getirilmektedir.
İnsansız Kara Araçları askeri operasyonlarda yaya askerlerin desteği olarak kullanılarak, keşif, gözetleme, istihbarat, mayın tespiti/imha, patlayıcı düzenek tespiti/imha, kurtarma, yangın söndürme vb. gibi görevleri yerine getirirler. Bir diğer grup İKA ise, birliklerin hareketi sırasında ekipman taşımak veya silahları C4ISR ağı üzerinden ateşlenebilen silahlı keşif araçları olarak kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Silahlarını otonom modda kullanabilen otonomi seviyesi daha yüksek İnsansız Kara Araçları grubu da bulunmaktadır. ABD Ordusu Gelişim Testi Komutanlığı tarafından İnsansız Kara Araçlarının daha ayrıntılı sınıflandırması önerilmiştir. Bu bakış açısıyla operasyon modu, çalışma modu ve silah tipi olmak üzere üç İKA kategorisi bulunmaktadır.
İnsansız Kara Araçları alanında son 30 yılda büyük oranda otonomi özelliklerine odaklanılmış olup, günümüzde aşağıda belirtilen işlevler yerine getirilmektedir:
Araç Durum Tahmini
Aracın konumu, hızı ve ivmesi gibi aracın durumlarının tahmini, kontrol görevinin temel seviyesidir. Durum tahmini, arazide yol bulma gibi pratik uygulamalarda çok önemlidir.
Araç durum tahmini, kötü GPS koşullarında aracın hareketine imkân tanımaktadır.
Engel Tespiti
Engel tespiti, otonom araç araştırmalarında en önemli konulardan biridir. Engel algılama statik engellerin algılanması ve hareketli engellerin algılanması olarak ikiye ayrılmaktadır.
Yol Şekli Tahmini
Statik ve hareketli nesneleri tespit etmek güvenli sürüş için yararlıdır, ancak tam otonom sürüş için yeterli değildir. Otonom sürüş için gerekli diğer birçok görev vardır. Son yıllarda, 2-D görüntüdeki şeritleri izlemek ve 3-D şerit gösterimi için gerçek sistem kullanımı hakkında çok fazla araştırma yapılmaktadır. Yolun 3 boyutlu bir tahminini yansıtarak, etkili bir yön ölçümü yapılabilmektedir.
İnsansız Kara Araçları askeri operasyonlarda yaya askerlerin desteği olarak kullanılarak, keşif, gözetleme, istihbarat, mayın tespiti/imha, patlayıcı düzenek tespiti/imha, kurtarma, yangın söndürme vb. gibi görevleri yerine getirirler. Bir diğer grup İKA ise, birliklerin hareketi sırasında ekipman taşımak veya silahları C4ISR ağı üzerinden ateşlenebilen silahlı keşif araçları olarak kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Silahlarını otonom modda kullanabilen otonomi seviyesi daha yüksek İnsansız Kara Araçları grubu da bulunmaktadır. ABD Ordusu Gelişim Testi Komutanlığı tarafından İnsansız Kara Araçlarının daha ayrıntılı sınıflandırması önerilmiştir. Bu bakış açısıyla operasyon modu, çalışma modu ve silah tipi olmak üzere üç İKA kategorisi bulunmaktadır.
İnsansız Kara Araçları alanında son 30 yılda büyük oranda otonomi özelliklerine odaklanılmış olup, günümüzde aşağıda belirtilen işlevler yerine getirilmektedir:
Araç Durum Tahmini
Aracın konumu, hızı ve ivmesi gibi aracın durumlarının tahmini, kontrol görevinin temel seviyesidir. Durum tahmini, arazide yol bulma gibi pratik uygulamalarda çok önemlidir.
Araç durum tahmini, kötü GPS koşullarında aracın hareketine imkân tanımaktadır.
Engel Tespiti
Engel tespiti, otonom araç araştırmalarında en önemli konulardan biridir. Engel algılama statik engellerin algılanması ve hareketli engellerin algılanması olarak ikiye ayrılmaktadır.
Yol Şekli Tahmini
Statik ve hareketli nesneleri tespit etmek güvenli sürüş için yararlıdır, ancak tam otonom sürüş için yeterli değildir. Otonom sürüş için gerekli diğer birçok görev vardır. Son yıllarda, 2-D görüntüdeki şeritleri izlemek ve 3-D şerit gösterimi için gerçek sistem kullanımı hakkında çok fazla araştırma yapılmaktadır. Yolun 3 boyutlu bir tahminini yansıtarak, etkili bir yön ölçümü yapılabilmektedir.